page rank google پیج رانک گوگل این وب

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفریحات مجازی (همه چی)


بنام خدا
خوش آمدید
وبلاگ تان را تبدیل به مغازه کنید! برای کسب درآمد از وبلاگ تان اینجا کلیک کنید



 

اسامی ماههای سال

 

هخامنشی:
چمن آرا, گل آور ,جان پرور, گرما خیز, آتش بیشه, جهان بخش, دژخوی, باران خیز, اندوه خیز, سرماده, برف آزر, مشکین فام.
 


هجری شمسی به عربی:
حمل(بره), ثو ر( گا و), جوزا(دوقلو), سرطان(خرچنگ), اسد(شیر), سنبله(خوشه گندم), عقرب, میزان(ترازو), قوس(کمان), جوی(بزغاله), دلو(ظرف آب), حوت(ماهی).



رومی:
آزار, نیسان, ایتار, خریزان, تموز, آساماه, ایلول, تشرین اول, تشرین آخر, کانون اول, کانون آخر, شباط.
 


ترکی:
بیرنجی, ایکنده, اوچنچی, درطونچی, بشنچی, آلتنجی, یدنجی, سکنجی, طوقونجی, اوئونجی, اون بیرنجی, حفشاط.



ایرانی:
فروردین, اردیبهشت, خرداد, تیر, مرداد, شهریور, مهر, آبان, دی, بهمن, اسفند.



هجری قمری:
محرم, صفر, ربیع الاول, ربیع الثانی, جمادی الاول, جمادی الثانی, رجب, شعبان, رمضان, شوال, ذیقعده, ذیحجه.
 


میلادی:
ژانویه, فوریه, مارس, آوریل, مه, ژوئن, ژوئیه, اوت, سپتامبر, اکتبر, نوامبر, دسامبر

 



کلمات کلیدی : بدانیم
¤ م ب ا| ساعت 12:44 عصر یکشنبه 88/7/19
نوشته های دیگران ( )

بنام خدا
خوش آمدید
وبلاگ تان را تبدیل به مغازه کنید! برای کسب درآمد از وبلاگ تان اینجا کلیک کنید



کارشناسان امنیتی به کاربران اینترنتی هشدار داده‌اند که مراقب وب سایت‌هایی باشند که از آنان اطلاعات شخصی کاملی می‌خواهد. به باور آنان کاربران باید حتی در مورد وب سایت‌های معتبر آگاه باشند که دادن اطلاعات شخصی می‌تواند مشکلاتی را برای آنها به بار نشاند.

محققان امنیتی در شرکت امنیت شبکه‌ی Fortinet گفته‌اند که شیوه‌ی جدید گرفتن اطلاعات از کاربران در وب سایت‌هایی مانند Facebook درس اشتباهی را به کاربران آموخته است و موجب شده است که آنان درسی که سال‌ها پیش آموخته بودند را فراموش کرده و کمتر احتیاط کنند.

به باور کارشناسان کاربران نباید اطلاعات با ارزش و حساسی مانند اطلاعاتی در زمینه‌ی حساب‌های بانکی و کارت‌های اعتباری خود را به راحتی در اینترنت بیان کنند. دست یافتن به این نوع اطلاعات رویای شیرین هکرها و سارقان آنلاین است که تشنه‌ی به دست آوردن نام کاربران، رمز عبور و دیگر گزینه‌های اطلاعات شخصی افراد هستند.

به گفته‌ی استیو فاسن، مدیر تحقیقات شرکت Fortinet.، مشکل این جاست که بسیاری از وب سایت‌های قانونی این روزها از کاربران درخواست می‌کنند که اطلاعات خود را بازگو کنند و شمار این وب سایت‌ها رو به افزایش است.

استیو فاسن افزوده است که وب سایت‌های بسیاری این روزها اطلاعات کاربران را از آنان درخواست می‌کنند، این در حالی‌ست که در گذشته تنها وب سایت‌هایی که برای سرقت‌های آنلاین تهیه شده بود این گونه عمل می‌کردند. اما امروزه وب سایت‌های معتبری مانند Facebook از کاربران اطلاعات بسیار کاملی را می‌گیرند. کاربران هم بدون توجه اطلاعات خود را وارد می‌کنند، چراکه به باور آنان چنین وب سایتی معتبر است و مشکلی برای آنان به وجود نخواهد آورد، اما به باور کارشناسان این کار نباید رواج پیدا کند.

مشکل این جاست که انتشار این ایده کار جالبی نیست، اگر کاربران عادت کنند که مشخصات شخصی خود را در هر وب سایتی وارد کنند، احتمال به دام افتادن آنان بسیار بیشتر خواهد بود.

در نهایت کارشناسان اشاره کرده‌اندکه این کار نباید ادامه پیدا کند و کاربران حساسیت در برابر وارد کردن اطلاعات شخصی را نباید از دست بدهند، زیرا با رواج این کار امکان این که کاربری اطلاعات خود را در وب سایت‌های مشکل آفرین وارد کند بیشتر است و مشکلاتی را برای کاربران به وجود خواهد آورد.

به گفته‌ی کارشناسان شرکت امنیتی Fortinet این کارامنیت کاربران را تهدید می‌‌کند


کلمات کلیدی : آموزش، اینترنت
¤ م ب ا| ساعت 10:15 عصر پنج شنبه 88/7/16
نوشته های دیگران ( )

بنام خدا
خوش آمدید
وبلاگ تان را تبدیل به مغازه کنید! برای کسب درآمد از وبلاگ تان اینجا کلیک کنید



شما در قرن ?? زندگی می کنید اگر

 

1-ناخودآگاه پسوردتان را به دستگاه ماکروویوتان می دهید

2-برای بازی تکنفره با کارت حتی سالی یکبار هم از کارت های واقعی استفاده نمی کنید

3-برای تماس با 3 نفر یک لیست از 15 شماره تلفن دارید

4- برای کسی که در میز کناری شما کار می کند ای میل ارسال می کنید

5-دلیل شما برای تماس نگرفتن با دوستانتان این است که آنها آدرس ای میل ندارند

6-بعد از یک روز کاری طولانی وقتی به منزل برمی گردید هنوز هم به تلفن های مربوط به محل کارتان پاسخ می دهید

7-وقتی از خانه می خواهید تلفن بزنید قبل از شماره گیری  ناخودآگاه 9 را می گیرد تا خط آزاد به شما بدهد

8-شما چهار سال روی یک میز کار می کنید و در این مدت برای سه شرکت مختلف کار کرده اید  

10- طرز سخن گفتن تان را از اخبار ساعت 11 یاد می گیرید
11-رئیس شما توانایی انجام کار شما را ندارد

12-وقتی به خانه بر می گردید با تلفن همراه به خانه زنگ می زنید تا ببینید کسی خانه هست یا نه
 
13-تمام برنامه های تجاری تلویزیون دارای وب سایتی هستند که در پایین صفحه نشان داده می شوند

14-خارج شدن از خانه بدون تلفن همراه (کاری که 20 ،30 یا حتی 60 از زندگی تان آن را انجام داده اید ) برایتان ناراحت کننده است و دلیلی می شود که برای برداشتن ان به خانه برگردید .
15-صبح که از خواب بیدار می شوید قبل از اینکه قهوه بنوشید به سراغ اینترنت می روید

16-برای لبخند زدن گردنتان را کج می کنید. :)

17-شما این مطلب را در حالیکه لبخند تائید آمیز می زنید می خوانید

18-حتی بدتر از آن در فکر هستید که این مطلب  را برای چه کسی فوروارد کنید

19-آنقدر سرتان گرم است که متوجه نشدید این لیست شماره 9 ندارد

20-در واقع شما الان صفحه را بالا بردید که ببینید آیا واقعا شماره 9 توی این لیست نیست

و الان دارید به خودتان می خندید

بفرمایید آن را برای دوستانتان ارسال کنید ......می دانید که این کار را می کنید

 



کلمات کلیدی : خنده بازار، زندگی
¤ م ب ا| ساعت 11:20 عصر چهارشنبه 88/7/15
نوشته های دیگران ( )

بنام خدا
خوش آمدید
وبلاگ تان را تبدیل به مغازه کنید! برای کسب درآمد از وبلاگ تان اینجا کلیک کنید



 

دلا یاران سه قسمند گر بدانی

زبانیند و جانیند و نانی

به نانی نان بده از در برانش

نوازش کن تو یاران زبانی

ولیکن یار جانی را نگه دار

به جانش جان بده تا می توانی

 

 



کلمات کلیدی : زندگی، شعر
¤ م ب ا| ساعت 5:36 صبح دوشنبه 88/7/13
نوشته های دیگران ( )

بنام خدا
خوش آمدید
وبلاگ تان را تبدیل به مغازه کنید! برای کسب درآمد از وبلاگ تان اینجا کلیک کنید



در زمان تدریس در دانشگاه پرینستون دکتر حسابی تصمیم می گیرند سفره ی هفت سینی برای انیشتین و جمعی از بزرگترین دانشمندان دنیا از جمله "بور"، "فرمی"، "شوریندگر" و "دیراگ" و دیگر استادان دانشگاه بچینند و ایشان را برای سال نو دعوت کنند. آقای دکتر خودشان کارتهای دعوت را طراحی می کنند و حاشیه ی آن را با گل های نیلوفر که زیر ستون های تخت جمشید هست تزئین می کنند و منشا و مفهوم این گلها را هم توضیح می دهند. چون می دانستند وقتی ریشه مشخص شود برای طرف مقابل دلدادگی ایجاد می کند. دکتر می گفت: " برای همه کارت دعوت فرستادم و چون می دانستم انیشتین بدون ویالونش جایی نمی رود تاکید کردم که سازش را هم با خود بیاورد. همه سر وقت آمدند اما انیشتین 20دقیقه دیرتر آمد و گفت چون خواهرم را خیلی دوست دارم خواستم او هم جشن سال نو ایرانیان را ببیند. من فورا یک شمع به شمع های روشن اضافه کردم و برای انیشتین توضیح دادم که ما در آغاز سال نو به تعداد اعضای خانواده شمع روشن می کنیم و این شمع را هم برای خواهر شما اضافه کردم. به هر حال بعد از یک سری صحبت های عمومی انیشتین از من خواست که با دمیدن و خاموش کردن شمع ها جشن را شروع کنم. من در پاسخ او گفتم : ایرانی ها در طول تمدن 10هزار ساله شان حرمت نور و روشنایی را نگه داشته اند و از آن پاسداری کرده اند. برای ما ایرانی ها شمع نماد زندگیست و ما معتقدیم که زندگی در دست خداست و تنها او می تواند این شعله را خاموش کند یا روشن نگه دارد."

آقای دکتر می خواست اتصال به این تمدن را حفظ کند و می گفت بعدها انیشتین به من گفت:   " وقتی برمی گشتیم به خواهرم گفتم حالا می فهمم معنی یک تمدن 10هزارساله چیست. ما برای کریسمس به جنگل می رویم درخت قطع می کنیم و بعد با گلهای مصنوعی آن را زینت می دهیم اما وقتی از جشن سال نو ایرانی ها برمی گردیم همه درختها سبزند و در کنار خیابان گل و سبزه روییده است."

بالاخره آقای دکتر جشن نوروز را با خواندن دعای تحویل سال آغاز می کنند و بعد این دعا را تحلیل و تفسیر می کنند. به گفته ی ایشان همه در آن جلسه از معانی این دعا و معانی ارزشمندی که در تعالیم مذهبی ماست شگفت زده شده بودند. بعد با شیرینی های محلی از مهمانان پذیرایی می کنند و کوک ویلون انیشتین را عوض می کنند و یک آهنگ ایرانی می نوازند. همه از این آوا متعجب می شوند و از آقای دکتر توضیح می خواهند. ایشان می گویند موسیقی ایرانی یک فلسفه، یک طرز تفکر و بیان امید و آرزوست. انیشتین از آقای دکتر می خواهند که قطعه ی دیگری بنوازند. پس از پایان این قطعه که عمدأ بلندتر انتخاب شده بود انیشتین که چشمهایش را بسته بود چشم هایش را باز کرد و گفت" دقیقا من هم همین را برداشت کردم و بعد بلند شد تا سفره هفت سین را ببیند.

آقای دکتر تمام وسایل آزمایشگاه فیزیک را که نام آنها با "س" شروع می شد توی سفره چیده بود و یک تکه چمن هم از باغبان دانشگاه پرینستون گرفته بود. بعد توضیح می دهد که این در واقع هفت چین یعنی 7 انتخاب بوده است. تنها سبزه با "س" شروع می شود به نشانه ی رویش. ماهی با "م" به نشانه ی جنبش، آینه با "آ" به نشانه ی یکرنگی، شمع با "ش" به نشانه ی فروغ زندگی و ... همه متعجب می شوند و انیشتین می گوید آداب و سنن شما چه چیزهایی را از دوستی، احترام و حقوق بشر و حفظ محیط زیست به شما یاد می دهد. آن هم در زمانی که دنیا هنوز این حرفها را نمی زد و نخبگانی مثل انیشتین، بور، فرمی و دیراک این مفاهیم عمیق را درک می کردند. بعد یک کاسه آب روی میز گذاشته بودند و یک نارنج داخل آب قرار داده بودند. آقای دکتر برای مهمانان توضیح می دهند که این کاسه 10هزارسال قدمت دارد. آب نشانه ی فضاست و نارنج نشانه ی کره ی زمین است و این بیانگر تعلیق کره زمین در فضاست. انیشتین رنگش می پرد عقب عقب می رود و روی صندلی می افتد و حالش بد می شود. از او می پرسند که چه اتفاقی افتاده؟ می گوید : "ما در مملکت خودمان 200 سال پیش دانشمندی داشتیم که وقتی این حرف را زد کلیسا او را به مرگ محکوم کرد اما شما از 10هزار سال پیش این مطلب را به زیبایی به فرزندانتان آموزش می دهید. علم شما کجا و علم ما کجا؟!"

خیلی جالب است که آدم به بهانه ی نوروز، فرهنگ و اعتبار ملی خودش را به جهانیان معرفی کند.

خاطرات مهندس ایرج حسابی

 

 


کلمات کلیدی : زندگی، دانشمندان
¤ م ب ا| ساعت 8:4 عصر سه شنبه 88/7/7
نوشته های دیگران ( )

ابتدا نیت کنید

سپس برای شادی روح حضرت حافظ یک صلوات بفرستید

.::.حالا کلید فال را فشار دهید.::.

برای گرفتن فال خود اینجا را کلیک کنید
دریافت کد فال حافظ برای وبلاگ